Recenze: Bridget Jones's Baby - nostalgie spuštěná na max [8/10 A.S.]

1. Bridget Jones je zpět. Po skoro 12  letech od posledního dílu, kdy se rozcházela a znovu dávala dohromady s Markem Darcym, je infantilní smolařka Bridget zpět, aby …. spoiler: se rozcházela a znovu dávala dohromady s Markem Darcym.

2. Po nepříliš povedeném druhém dílu se k trojce vrátila původní režisérka hitu z roku 2001 (sakra, je to už fakt tak dlouho?) Sharon McGuire. A trochu se obměnili scénáristi. Helen Fielding zůstala, ale Vypadl Richard Curtis (Four Weddings and Funeral, Love Actually) kterému film jen děkuje, a pár trajtrlíků, a přibyl Dan Mazer (ano, scénárista Ali G a Bruna) a Emma Thompson, která má ve filmu i malou roli, a překvapivě ten scénář v prvním draftu napsala ona sama.

3. Ve třetím dílu je Bridget 43 let a divák se dozví, že Bridget má konečně svojí vysněnou váhu a přestala kouřit cigarety, ale překvapivě jí ani jeden z těhle úspěchů nepřinesly vysněné štěstí v osobním životě. Ano, Bridget je opět single, a Mark Darcy je ženatý… s někým jiným. WTF jako.  To sme si přeci nedomluvili!

4. Domnívám se, že pro ženy (protože Bridget Jones filmy asi nejsou pro muže), které viděly první díl, překonaly druhý díl a ve třetím se dozví, že Mark Darcy si vzal někoho jinýho, je to intenzivně bolestný moment. Jak se to mohlo stát? Jak mohl pan Dokonalý, který má Bridget rád "takovou jaká je" (hláška co určitě poškodila mnoho vztahů), Bridget opustit. Nebo ona jeho? A čí je tedy to dítě, které je středobodem toho nového filmu?

kalorie už nepočítám, cigarety nekouřím, muže nemám

5. Film má všude možně překvapivě vysoké hodnocení. Na RT měl pár dní dokonce 100%. Ale i na IMDB má nejvíc z celé trilogie (mimochodem to je první a údajně jediná filmová trilogie kde sou všechny díly režírované ženama). Je to skutečně o tolik lepší, nebo je to vlna nostalgie? Těžko se mi to posuzuje, protože…. na mě dojela vlna nostalgie.

jenom jeden muffin? pche!

6. I v třetím dílu sou všichni Bridgetini kamarádi z jedničky a dvojky, stejně jako její rodiče (Jim Broadbent je snad ještě lepší než předtím) a akorát místo Daniela (Hugh Grant) se ve filmu objeví američan Jack (McDreamy Patrick Dempsey) jako Bridgetin nový nápadník a možná i otec jejího dítěte.

správně americky pompézní gesto, to je ono

7. Je teda příběh ve kterém Bridget zjišťuje, že bude matka a pátrá o tom kdo bude otec, o tolik lepší než předchozí díly? A je to vůbec dobrý film? Zaslouží si ta vysoká hodnocení sám o sobě? Světe div se, ale přijde mi že "skoro" ano. Je to sice pořád pohádková romantická komedie, ale má (většinou) inteligentní vtipy, příjemně suchý britský humor, Bridget si umí udělat legraci hlavně sama ze sebe, (ostatně jako vždy) a celkově to prostě "baví", ač to není ničím zázračné ani unikátní. Film: 6. Žánr: 8 (nemusela tam být ta revolving door slapstick scéna, ani Jackovo prohlášení "I know you will be a great mother" poté co Bridget zná zhruba 4 hodiny, to už bylo moc), koukatelnost: 10. Pro ty z vás, co ste nenašli zalíbení ani v jednom předchozím dílu, si odečtěte bod ze všech kategorií, přiznávám, že v tomhle prostě nejsem objektivní.

vidíš, když si člověk napíše sám scénář, film může bejt lepší

8. Co se mi na filmu nelíbilo? Groteskní scény a scény přehánějící nějakou uvěřitelnou míru Bridgetiny neschopnosti/nemotornosti. Jako: Bridget padá do bláta, Bridget nemůže projít dveřma, Bridget zjišťuje kvalitu spermatu on-the-air. Groteskně plochá postava Jacka, který tak působil jako hloupý. Narozdíl od Daniela, který byl sice playboy, ale zjevně chytrý a zajímavý člověk. Toť vše.

krinadpána, nebude tahle scéna působit hloupě?

9. Co se mi na filmu líbilo? Birdget Jones rapující. Uvědomuju si jak to zní, ale to je scéna, ve které se právě Bridget (texasanka Renee Zellweger) chová jako člověk, ne jako filmová postavička. Domnívám se že podobné výstupy má doma občas každý, a je sympatické to vidět na plátně. Colin Firth nezklame. Scénky narážející na Pusssy Riot byly vtipné. Ale především a hlavně, co bylo opravdu dokonalé: naprosto fantasticky zpracované rande Bridget a Marka Darcyho. Tak sexy a romanticky a zároveň hladce a vtipně působící setkání (vedoucí k sexu) jako tady, se jen tak v rom-com nevidí. Je to udělaný natolik přirozeně a mile, že člověk té jejich energii opravdu věří, a zároveň mu příjde, že to je kouzelné, ale přitom nepřestylizované. Nevím jestli to měla být úmyslná reference na schodišťovou scénu Colina Firtha z Valmonta, a pokud ano, tak mission accomplished. Emma Thompson. Flashbacky na mladou Bridget a mladého Marka. Rodiče Bridget, v čele se stále obdobně pošetilě a dominantně se chovající matkou a jejíma kamarádkama se taky povedly.

just the way she is. nuf said. perfection.

10.  Pro koho film je? Pro ženy. Pro ženy, které mají rády Bridget Jones. Pro muže, kteří chtějí zapůsobit na své ženy. Pro kohokoliv, kdo chce vidět Colina Firtha na 20 sekund v roli, kterou měl v Kingsman (Je to tam, je to tam!). Pro fanoušky britského humoru a romantických komedií. Pro ty, kteří unesou film který nemá mladou sexy kočičku v hlavní roli. A pro ty, kteří si chtěji zavzpomínat na své mládí a možná se i malinko dojmout.

see you at the fourth movie, hun

PS: Jak je vidět hned v traileru, Bridgetin ručně psaný deníček nahradil Ipad.